tirsdag den 22. oktober 2013

Solskinsfrokost og postefterårsferieblues

Det har jo som bekendt lige været efterårsferie. Mille og Anders var begge hjemme hele ugen og øv altså hvor var det hyggeligt! Eller det er jo skønt at være sammen, men når så lilleprutten sendes afsted i vuggesstue igen, som hun i øvrigt elsker, og manden smutter på job, så føles det lidt tomt. Nu har jeg til gengæld rigtig meget alenetid med August og det er jo egentlig også ret fedt, for hvor sker der bare meget med ham for tiden! Han bliver snart 9 måneder og kravler energisk rundt og rejser sig op ad alt. Og så snakker han... hele tiden. Babysprog er altså kært (siger moderen - måske andre ville finde støjniveauet en anelse udfordrende haha ;-)).
Er samtidig også lykkelig for, at det kan lade sig gøre, at have ferie sammen, og faktisk slappe af sammen, når man nu har to så små børn. Det var lidt hårdt i begyndelsen, hvor der var to små børn som ikke kunne tilsidesætte deres behov, som lidt ældre børn har lidt nemmere ved. Men nu hvor Mille er snart 2, kan hun godt forstå, at når August græder, så må vi lige hjælpe ham først. Det har indtil videre ikke skabt nogen jalousi, tværtimod synes hun der er rart at hjælpe til og tage sig lidt af lillebror. Hun har altid været sød til at give ham sut og et lille kram hvis han var ked. Håber på at dette pseudotvillingekoncept lærer børnene nogle sociale færdigheder og lidt empati. Indtil videre går det i hvert fald bedre end forventet.

Nu hvor vi stadig er lysudfordret på køkkensiden, tænkte jeg at jeg kunne dele lidt frokostbilleder med jer i stedet. Så er der i hvert fald lys nok;-).

For øjeblikket er jeg rigtig glad for en lidt simpel frokost, blot bestående af hårdkogte æg med mayo, salt og peber, en masse tomater (Irma har stadig de superlækre og søde San Marzano tomater i en økologisk udgave) og en avokado. Ofte bliver der lige suppleret op med en bolle med masser af smør og brie. Det mætter nok til at jeg er helt mæt indtil spisetid ved en 18-tiden. Det vil sige at jeg spiser 3 måltider om dagen uden at opleve småsult eller lækkersult i løbet af dagen. Det synes jeg er helt vildt, med tanke på hvor meget jeg ellers har snacket slik, kage og brød de sidste par år! Men jeg har vitterligt ikke lyst. Og nej min ryggrad er IKKE stærk;-).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar